ACCEPT WHAT IS, LET GO OF WHAT WAS AND HAVE FAITH IN WHAT WILL BE.

Igår var sista dagen på hundhärbärget. Det är med väldigt blandade känslor jag lämnar alla hundar och katter bakom mig. Jag vill verkligen tro och hoppas på att alla djur där kommer att bli adopterade allt eftersom och få ett bra liv. Men samtidigt så vet jag att några av dom kanske kommer att få leva resten av sina liv där eller bli sjuka av stressen och inte klara sig tills dom blir adopterade. Som det var med Shadow, den svarta hunden jag la upp en bild på för ett par veckor sedan. Dagen efter jag la upp det och skrev att han verkade så deprimerad så avlivades han. Det gick inte en enda dag på DARG utan att jag funderade över hur fan människor kan behandla djur så dåligt. Det är helt enkelt omöjligt att förstå.
Denna hunden kom in för ett par dagar sedan, och som ni ser så är hon BARA skinn och ben:
 
 
Men för att se det positiva nu så får i alla fall alla hundar som kommer till DARG tillräcklig och bra kost och oftast kommer dom i en fin form ganska snabbt.
Som Lucky, kommer ni ihåg att jag la upp en bild på en väldigt smal hund tagen genom fönstret till rummet som denna? Här är han igen, 1 månad senare och ser så otroligt mycket bättre ut, även om han har några kilon kvar att lägga på sig. Hans håravfall kommer också synas ett tag till men det får framåt.
Lucky:
 
Midas:
 
Och så några fler bilder på min favorit, Bella:
 
 
 
 
 
 
Patty,supersöt tjej:
 
 
Selfie, hahah
 
Kommer sakna valparna jättemycket också!!!
 
 
Denna valpen har sånna sjukt speciella ögon, så fin! (och en tumörliknande sak på magen som jag glömde fråga om vad det var :o )
 
Denna söta mamman hade nog 10 valpar från början men alla har blivit adopterade utan en:
 
 
Jag är glad att jag valde att jobba med djur, det har varit väldigt givande. Jag vet också garanterat att mitt nästa husdjur ska vara adopterat från något rescue-center och jag hoppas att kunna få andra att tänka likadant.
 
Jag kommer också sakna detta gänget såklart, här åt vi middag på en mexikansk restaurang i vårt neighborhood i onsdags:
 
Imorn åker jag, Anna, Vera och Petra på safari, två timmar från Kapstaden. Vi ska övernatta där så jag uppdaterar på söndag, förhoppningsvis med bilder på The Big Five ;)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

moawidens.blogg.se

Min volontärresa till Kapstaden, Sydafrika.

RSS 2.0