Aquila Private Game Reserve

Igår morse körde Southern Ambition oss 2 timmar från Kapstaden till Södra Karoo där vi övernattade på privatreservatet Aquila. Vi genomförde två safariturer och vi fick se alla av "The Big Five"! :D Där ingår elefant, lejon, vattenbuffel, leopard och noshörning!
 
 
 
 
 
Först blir det mys, men sen...
 
...får honan en smäll rätt på huvudet av en grinig hane, haha!
 
Vattenbuffel:
 
Dom hade bara en leopard men hon satt tyvärr i rehabiliteringsinhängnad för att hon blivit räddad från tjuvjakt och för mycket människoinverkan. 
 
Noshörningar (flodhästar i bakgrunden):
 
 
 
 
 
 
Djur som kallas för eland, tillhör dom större antilopsläkterna:
 
Springbock, är också en slags antilop och Sydafrikas nationaldjur:
 
Gnuer:
 
Det var en spännande upplevelse men tro det eller ej så var det förbannat kallt båda dagarna. Tur att det varit mycket varmare väder i Kapstaden. Men det var väldigt vackert, Sydafrikas berg är ju helt fantastiska, bara dom!
 
Vi kom hem vid lunchtid idag och jag har hunnit med lite shopping efter det, Nike-skor, Adidas-linne och klänningar bl.a. Det återstår bara att se om jag får ned allting i väskan på tisdag!
Ikväll åt vi en supergod middag med oxfilé och sedan creme brulée till efterrätt. Det var sista kvällen för Therese och Linda så det känns sorgligt, kommer sakna dom mycket!!!
Imorn är min sista kväll, har inte fattat det ännu. I 6 veckor har jag varit i Kapstaden, INSANE!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

moawidens.blogg.se

Min volontärresa till Kapstaden, Sydafrika.

RSS 2.0