ENJOY THIS MOMENT, FOR THIS MOMENT IS YOUR LIFE (part 2)

Blev något fel med förra inlägget så det publicerades innan jag var färdig, här kommer resten av bilderna från Cango Wildlife Ranch:
 
 
 
 
 
Sedan sov vi på ett mysigt backpack-center. Här är hela gänget:
 
 
 
Vi gick upp och såg soluppgången, kl. 5.45!
 
 
 
 
Sedan åkte vi till världens högsta bungyjump, 216 m fallhöjd, från denna bron:
 
 
Efter det besökte vi Monkeyland, ett unikt reservat för olika arter apor. Här lever cirka 500 apor som räddats ur olika former av fångenskap och blir rehabiliterade tillbaka till ett så naturligt sätt för dom att leva som möjligt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan åkte vi till en elefantpark där vi fick klappa, promenera och mata elefanterna:
och hålla handen ;)
 
 
 
 
 
Miranda matar godissugna elefanter:
 
 
Sista dagen besökte vi ett Rastafari-community där dom till fulla följer rastafarikulturen. Det var väldigt speciella men sköna människor och i stort sätt alla, stora som små, hade dreads, haha!
Dom hade en liten konsert för oss: 
 
 
Såhär såg vår guide ut:
 
Det här är hans hår....Han har fått börja sy upp håret längst ned för det släpar i backen annars:
 
 
Det sista vi gjorde var att paddla kanoter och vandra en bit till ett vattenfall:
 
 
 
 
Idag har jag varit i en gigantisk botanisk trädgård, men lite bilder från det kommer upp imorn för nu orkar jag inte mera!
Och imorgon efter jobbet ska jag göra PARAGLIDING, so exited!!! :D
Godnatt :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

moawidens.blogg.se

Min volontärresa till Kapstaden, Sydafrika.

RSS 2.0